Dieta macrobiotica standard Kushi

Timp estimat de citire4 minute, 46 secunde

Michio Kushi este fondatorul dietei macrobiotice – venit din Japonia in America, el a inceput sa invete oamenii sa se hraneasca sanatos si sa incerce sa se vindece intr-un mod holistic, mai putin invaziv. Astazi iti prezentam dieta macrobiotica standard, exact asa cum a fost creata de Michio Kushi si cum este adoptata in cadrul curelor de tratament de la Institutul Kushi din SUA!

Afla ce meniu adopta cei care urmeaza dieta macrobiotica standard, asa cum este implementata la Institutul Kushi din SUA!

Dieta macrobiotica este un sistem ce promite sa-ti imbunatateasca semnificativ sanatatea, sa te ajute sa slabesti, sa iti regasesti vitalitatea, tonusul, sa previi imbatranirea si chiar anumite afectiuni grave. De aceea, multe vedete de la Hollywood au adoptat, de-a lungul timpului, dieta macrobiotica. Printre adeptii dietei macrobiotice se numara Scarlett Johansson, Gwyneth Paltrow, Madonna, Jennifer Aniston sau Angelina Jolie.

Dieta macrobiotica standard este stricta si ti-o prezentam in detaliu in randurile ce urmeaza, exact asa cum este redata de catre Institutul Kushi.

 

Meniul dietei macrobiotice propus de Institutul Kushi

In funtie de climatul regiunii in care locuiesti, dieta macrobiotica are un anumit meniu. Pentru climatul temperat, cel din Europa si America de Nord, Institutul Kushi recomanda urmatorul plan alimentar:

ZILNIC

  • Cereale integrale: orez brun, orz, mei, ovaz, porumb, secara, grau si hrisca, de preferat din surse bio. O mica parte din cerealele integrale zilnice poate consta din taitei sau paste, paine nedospita.
  • Legume: in dieta macrobiotica, sunt recomandate in special legumele de sezon sau bio, crude sau usor calite, sotate, ca supe sau preparate la aburi, cu un strop de ulei vegetal. Legumele recomandate pentru consum zilnic sunt: varza, broccoli, conopida, dovleac, macris, patrunjel, varza chinezeasca, papadie, verdeturi, ceapa, ridichi albe, napi, morcovi. O mica parte dintre aceste legume pot fi consumate si sub forma de muraturi. Legume ocazionale: de 2-3 ori pe saptamana, poti consuma: castraveti, telina, salata, ierburi precum marar. Nu sunt recomandate legumele precum cartofii, rosiile, vinetele, ardeii grasi, spanacul, sfecla sau dovleceii.
  • Leguminoase: cele mai indicate sunt nautul si lintea. Alte leguminoase pot fi consumate ocazional, la fel ca si produsele precum tofu sau tempeh.
  • Condimente si uleiuri vegetale: pudra de alge marine, sare de mare, miso, sos de soia traditional (fara substante chimice), ulei de susan nerafinat, ulei de porumb nerafinat.

SAPTAMANAL

  • Seminte si fructe oleaginoase: crude sau usor coapte, sunt recomandate semintele de dovleac, susan sau floarea soarelui si, ocazional, arahide, nuci si nuci pecan.
  • Fructe de sezon, ca atare sau combinate: de doua, trei ori pe saptamana, este indicat sa consumi fructe locale si sa le eviti pe cele tropicale, de import. Mizeaza pe mere, pere, prune, piersici, caise, fructe de padure sau pepene galben. Evita sa bei sucuri de fructe.
  • Peste si fructe de mare: este recomandat pestele proaspat, cu carne alba, precum cambula, cod, crap, halibut sau pastrav.

 

Alimente pe care trebuie sa le elimini din meniu

Dieta macrobiotica interzice complet consumul acestor categorii de alimente:

  • Grasimi de origine animala, oua, carne, lactate (inclusiv unt, iaurt, inghetata, lapte sau branzeturi), zahar rafinat, ciocolata, vanilie, siropuri sau miere.
  • Fructe tropicale sau semi-tropicale, precum si sucuri de fructe, bauturi carbogazoase, cafea, ceaiuri colorate, ceaiuri aromatice, precum cel de menta.
  • Toate alimentele colorate artificial, conservate sau tratate chimic, toate cerealele rafinate si derivatele acestora, toate alimentele produse in masa, inclusiv cele conservate sau congelate.
  • Condimentele picante, otetul artificial si bauturile alcoolice concentrate.

 

Regulile stilului de viata macrobiotic, scrise de Michio Kushi

Pe langa regulile alimentare stricte, dieta macrobiotica implica un anumit stil de viata si o mentalitate aparte. Astfel, sustin cei de la Institutul Kushi, iti poti vindeca organismul in totalitate, intr-un mod holistic. De aceea, este important sa adopti cat mai multe dintre regulile de viata macrobiotice, redate in randurile urmatoare.

  • Mananca doar cand iti este foame.
  • Este esential pentru o buna digestie sa mesteci fiecare imbucatura de mancare bine, de aproximativ 50 de ori.
  • Mananca intr-un mod disciplinat si relaxat. Atunci cand mananci, stai intr-o postura dreapta si petrece o clipa exprimandu-ti recunostinta pentru mancarea pe care o ai in fata.
  • Poti sa mananci regulat de doua, trei ori pe zi, daca mentii controlul asupra portiilor si mesteci bine mancarea. Este indicat sa te ridici de la masa satisfacut, dar nu satul.
  • Bea lichide moderat, doar cand iti este sete.
  • Pentru un somn profund si odihnitor, culca-te inainte de miezul noptii si evita sa mananci cu 2-3 ore inainte de culcare.
  • Fa dus ori de cate ori este nevoie, dar evita baile sau dusurile lungi, ce duc la demineralizarea organismului.
  • Foloseste doar cosmetice si produse de curatenie fabricate din ingrediente naturale, non-toxice. Evita produsele aromate chimic, iar, pentru igiena orala, foloseste doar pasta de dinti naturala.
  • Pe cat posibil, poarta haine din bumbac, in special lenjeria intaima. Evita sa porti imbracaminte sintetica sau de lana direct pe piele si evita accesoriile excesive.
  • Petrece cat mai mult timp in aer liber – mergi in iarba, pe plaja sau stai la soare macar o jumatate de ora pe zi.
  • Fa exercitii fizice in mod regulat – mers pe jos, yoga, arte martiale, dans, etc.
  • Adu in casa cateva plante mari, verzi, pentru a improspata si a imbogati continutul de oxigen din aer. Aeriseste zilnic, inclusiv iarna.
  • Mentine-ti casa in ordine, in special in bucatarie.
  • Pentru a stimula circulatia si eliminarea toxinelor, maseaza intregul corp cu un prosop cald si umed in fiecare dimineata sau seara.
  • Evita utilizarea aparatelor de gatit electrice sau pe baza de microunde si alege un cuptor pe gaz sau, daca ai posibilitatea, pe lemne.
  • Gateste in recipiente din lut (ceramica), fonta sau otel inoxidabil si evita-le pe cele din aluminiu sau teflon.
  • Diminueaza timpul petrecut la televizor sau la computer.
  • Canta o melodie vesela!

 

Sursa: kushiinstitute.org

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu