Bombe calorice: top 10 efect devastator pentru silueta

Timp estimat de citire3 minute, 41 secunde

Ne-am obisnuit sa consideram ca singurele alimente care ne afecteaza silueta in mod radical sunt preparatele fast-food. Totusi, nu doar pizza si shaorma peste care adaugam din abundenta maioneza si alte sosuri constituie adevarate bombe calorice.

 

Exista multe alte produse cu un continut mare de calorii si de ingrediente mai mult sau mai putin vizibile. Am incercat sa clasificam produsele pe care le consumam in functie de numarul de calorii pe care le contin, dar si de ingredientele cu o nocivitate mai mare asupra sanatatii.

1. Pateurile

Multe persoane inlocuiesc mesele principale cu produse de patiserie, mai ales micul dejun. Dar pateurile au foarte multe calorii, cam 300 kcal/100 g, iar ca valoare nutritiva contin doar grasimi si glucide. Aportul caloric este mare, dar micronutrientii sunt deficitari. Multi dintre romani, mai ales cei ocupati, din orasele mari, consuma produse de patiserie in mod constant, ceea ce poate conduce in timp la un deficit de vitamine si minerale!

2. Carnatii si mititeii la gratar

Doi carnati polonezi la gratar au in jur de 500-700 kcal. La acestea, daca adaugam si caloriile continute de paine si de mustar, o portie de carnati sau mititei la gratar poate depasi 1000 kcal. Trebuie precizat si faptul ca, de cele mai multe ori, carnea din care sunt preparati este de calitate proasta, la care se adauga si o mare cantitate de grasime.
Grasimile continute sunt arse, ceea conduce la formarea acroleinei care este cancerigena, ceea ce constituie un alt element pentru care ar trebui evitat consumul acestora.

3. Cartofii prajiti si chipsurile

Acest gen de alimente au o valoare calorica foarte mare, nu asigura organismului mineralele si vitaminele necesare, ceea ce le face sa fie dintre alimentele cele mai nesanatoase pe care le consumam. Daca nu le preparam noi insine, nu vom sti ce fel de grasime a fost utilizata, la ce temperatura a fost incalzita si de cate ori s-a prajit in ea.

4. Aripioarele picante de pui

Majoritatea preferam sa consumam carne de pui gandindu-ne ca are un continut de grasime mai mic, este mai usor de digerat si contine mai putin colesterol.
Omitem insa sa luam in considerare faptul ca aripioarele de pui contin mai putin carne, dar au o mare cantitate de piele, adica multa grasime, mult colesterol si multe calorii, cu atat mai rau cu cat acestea sunt prajite dupa ce sunt bine condimentate cu un amestec care atrage si mai mult grasimea.

5. Salatele cu dressing-uri

Dressing-urile sau maioneza cu care asezonam de obicei salatele le compromit aproape acestora toate beneficiile, deoarece ingeram pe de o parte vitaminele furnizate de legume, iar pe de alta parte grasimile, sarea si celelalte ingrediente ale sosurilor.

6. Cocteilurile

Cocteilurile contin alcool, zahar si suficienti aditivi. Alcoolul contine 7 kcal pe gram, deci este hipercaloric, la care se adauga caloriile continute de lichioruri, siropuri sau frisca. in plus, alcoolul deshidrateaza. in functie de ingredientele folosite, un cocteil poate contine de la 400 kcal, putand ajunge pana la 800 kcal.

7. Cerealele

Nu ne referim la adevaratele cereale, precum graul, orzul, ovazul, pe care le recomandam intr-o alimentatie sanatoasa. Dar cerealele pe care obisnuim sa le consumam la micul dejun impreuna cu lapte si pe care le consideram sanatoase si foarte gustoase au un adaos mare de zahar, siropuri si ciocolata.

 

8. Supele instant

Din lipsa de timp, multi dintre noi au ajuns sa inlocuiasca supa foarte sanatoasa preparata in casa cu supele instant. Acestea sunt bogate in grasimi si au o cantitate foarte mare de sare.

9. Iaurtul cu fructe

Iaurtul este o buna sursa de calciu usor absorbit de organism si contine o serie de bacterii favorabile digestiei. insa prin adaugarea unei cantitati mari de zahar si a aditivilor alimentari nu mai constituie un aliment atat de sanatos. Recomandam prepararea lui acasa prin amestecarea iaurtului simplu cu fructe proaspete.

10. Popcorn-ul

Floricelele de porumb sunt bogate in fibre si pot constitui o gustare sanatoasa daca nu au decat putin ulei si o cantitate mica de sare. insa popcorn-ul din comert contine multa sare, o cantitate mare de grasimi, zahar si aditivi alimentari.

De cand populatia a inceput sa isi reduca greutatea, a fost incurajata sa caute alimente etichetate cu „low calories” in supermarketuri si in unele restaurante care precizeaza si numarul de calorii continute. Este esential ca tabelul ce contine valoarea nutritiva a alimentului sa fie corect. Conform unor studii americane, cercetatorii au descoperit cu 18% mai multe calorii reale in produs decat ceea ce era inscriptionat pe eticheta.

Dr. Lacramioara Brinduse

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate