Beneficiile gutuilor

Timp estimat de citire2 minute, 17 secunde

Cel mai aromat fruct al toamnei, gutuia, poate fi consumat ca atare sau in preparate precum dulceturi, gemuri, peltele, jeleuri sau compoturi. Vestea buna este ca de o mare parte dintre beneficiile gutuilor putem profita indiferent daca alegem sa le consumam ca atare sau preparate termic. Exceptia o constituie faptul ca de virtutile vitaminei C nu putem beneficia decat daca mancam fructul proaspat, aceasta fiind distrusa de caldura degajata in timpul gatirii.

Iata ce vitamine si minerale contin gutuile si care sunt beneficiile gutuilor asupra sanatatii.

Gutuia nu are decat 60 cal/100 g, dar este deosebit de bogata in vitamine si minerale, putand fi considerata un adevarat izvor de sanatate pentru organism.


Ce vitamine si minerale contin gutuile

Gutuile sunt bogate in vitamina C si provitamina A si prezinta concentratii ceva mai mici de vitamina E si de vitamine apartinand complexului de B-uri: B1, B2, B3, B6, B9. In ceea ce priveste vitamina C, gutuia nepreparata termic are acelasi continut de vitamina C ca cireasa, depasindu-l pe cel al piersicii, marului sau perei.

Gutuia contine mai mult de 84% apa, in care se dizolva diferite minerale si oligoelemente: cantitati insemnate de potasiu, fosfor, calciu, apoi cantitati ceva mai mici de magneziu, sodiu, fier, seleniu, cupru, zinc.  

Beneficiile gutuilor

  • Protejeaza intestinele si trateaza dizenteria, enterita, digestia dificila si inflamatiile mucoasei: consumate sub forma de peltea sau jeleu, gutuile au o actiune benefica si protectoare asupra intestinelor. Gutuile sunt recunoscute pentru proprietatile antidiareice: taninurile din compozitia gutuilor incetinesc peristaltismul intestinal, iar pectinele retin o mare cantitate de apa: cei doi compusi contribuie la atenuarea diareei. In plus, ca urmare a astringentei lor, taninurile protejeaza mucoasa intestinala. Pectinele absorb toxinele, iar taninurile au o actiune antiseptica. Cei doi compusi lupta si impotriva bacteriilor sau germenilor prezenti in caz de diaree;
  • Stimuleaza apetitul, putand fi astfel consumata de persoanele care sufera de anemie, de varstnici sau de copii;
  • Beneficiile gutuilor sunt remarcabile si in ceea ce priveste sanatatea inimii, deoarece aceste fructe diminueaza tensiunea arteriala, acidul citric si pectina avand efecte benefice asupra sistemului circulator;
  • Scad nivelul de colesterol: pectinele si fibrele insolubile favorizeaza scaderea nivelului de colesterol, prin incetinirea absorbtiei lipidelor si cresterea eliminarii lor;
  • Protejeaza impotriva cancerului de colon si cancerului digestiv: abundenta de taninuri si de fibre reduce concentratia si stagnarea substantelor cu potential cancerigen in colon, ceea ce micsoreaza riscul de cancer de colon si cel de cancer digestiv;
  • Amelioreaza infectiile respiratorii, astmul, durerile de gat si au efecte benefice in tratarea tuberculozei si a afectiunilor pulmonare;  
  • Consumul gutuilor amelioreaza indigestiile, starile de greata, voma si problemele hepatice;
  • Infuzia de frunze de gutui reduce febra si cicatrizeaza ranile. Decoctul de seminte de gutui este expectorant si antiinflamator.

 

Surse: lanutrition.fr; cuisine.journaldesfemmes.com; bienfaits-des-fruits.blogspot.ro

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate