Alexandra Sandu, Prima TV – Focus pe sanatate, focus pe zambet

Timp estimat de citire:

3 minute, 19 secunde

Esti adepta dietelor?

Aici pot spune un “nu” hotarat si nu doar pentru ca ,,dietele-minune” ne priveaza de nutrientii necesari, ci si din cauza efectelor dezastruoase pe care le au pe termen lung, atat asupra siluetei, cat si a psihicului. Am intalnit oameni care mi-au vorbit despre dieta cu ananas sau cu varza si orice alte alimente mancate din nou si din nou, zile la rand. Ele promiteau efecte miraculoase si asa-zisa “detoxifiere” a organismului, insa rezultatul nu a fost altul decat (poate) doua-trei kilograme in minus, cu pretul epuizarii rezervelor de minerale, un tonus slab, lipsa de energie, pofte acumulate pe parcursul zilelor de chin si senzatie continua de foame. Niciun nutritionist cu studii de specialitate nu va recomanda o dieta focusata in jurul a doua-trei alimente.

Ce inseamna sa ai o greutate ideala? Crezi in anumite standarde cand vine vorba de nutritie si alimentatie?

Pentru mine, greutatea ideala este cea la care ma simt bine si care se incadreaza, in acelasi timp, in standardele stabilite de medici. Asta nu inseamna un numar strict de kilograme, o greutate calculata la fiecare suta de grame, ci una care nu imi pune in pericol starea generala de sanatate. Este foarte important sa am un indice de masa corporala care sa se situeze in limitele normale, pentru ca asa ma simt bine din punct de vedere estetic si stiu ca nu-mi suprasolicit organismul. Dar mentionez ca acest lucru nu se intampla doar atunci cand o persoana este supraponderala, ci si atunci cand este mult prea slaba. Trebuie sa recunoastem ca in societatea de astazi, si asta incepe sa fie o problema majora, vad multe femei care tin diete draconice in incercarea de a fi cat mai slabe, chiar cu pretul sanatatii, fara sa tina cont de ce spun studiile din domeniu.

Cat timp acorzi sportului si care sunt activitatile tale preferate?

Sportul este foarte important pentru mine. Nu fac niste antrenamente demne de sportivii de performanta, dar gasesc timp sa merg la sala de trei ori pe saptamana pentru a ma mentine in forma. In plus, incerc sa merg pe jos cat mai mult posibil si evit sa urc intr-un mijloc de transport in comun daca am de parcurs o distanta scurta, de doua statii, de exemplu.

Ce placeri vinovate ai din punct de vedere culinar?

Din fericire, nu imi place gustul dulce si nu sunt ahtiata dupa prajituri. Daca imi doresc un desert, prefer ceva facut acasa, din fructe, fara adaos de zahar. In schimb, cand vine vorba de mancare traditionala… ador tochitura moldoveneasca si sarmalele facute de mama.

Ce nu ai manca niciodata si de ce?

Nu exista un aliment pe care mi-l interzic cu desavarsire, pentru ca organismul uman stie mai bine ce ii trebuie, iar faptul ca avem anumite pofte poate fi un semn ca ne lipseste ceva. In schimb, nu consum zahar si am o lista numita ,,mai bine nu”. Aici sunt incluse deserturile din comertul comun, facute cu extrem de mult zahar, sucurile, iaurturile care promit sa fie cu fructe, dar contin 3% banana si restul zahar si asa mai departe… Cred ca nu as manca niciodata un produs cu o lista interminabila de ingrediente-fantoma. Daca vreau sa mananc un iaurt cu fructe, imi pun eu bucatele de piersica intr-un produs simplu despre care stiu ca e de inalta calitate, fara sa torn trei linguri de zahar peste el.

In incheiere, un mesaj pentru cititorii Slab sau Gras…

Dragii mei, va doresc sa fiti mereu sanatosi! Daca simtiti ca greutatea voastra nu este cea pe care v-o doriti, nu mai stati pe ganduri! Apelati la un nutritionist care sa va ajute sa eliminati obiceiurile alimentare nesanatoase si la un antrenor de fitness care sa va indrume. Nu incepeti diete care promit rezultate spectaculoase si nu incercati sa demonstrati nimic nimanui! Si nu uitati ca cei mai importanti sunteti voi! Si daca aveti intrebari despre orice subiect legat de zona de nutritie, puteti sa imi scrieti pe adresa alexandrasandu.uk@gmail.com.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate