O dieta sanatoasa

O dieta sanatoasa

O talie fina si un ten luminos reprezinta nu numai atuuri estetice ci si amprenta unei stari de sanatate excelenta. Cearcanele negre, straturile inestetice de grasime, tenta palida a tenului, nu sint decit o dovada a unui stil de viata neglijent, nesanatos cu posibile consecinte grave asupra starii noastre de sanatate pe termen lung.

A ne chinui cu diete crunte, mai mult sau mai putin eficiente, doar pentru a slabi în timp record, nu înseamna decit a agrava o stare patologica. Nu trebuie sa percepem o dieta ca pe o perioada limitata de timp, în care tot ce avem de facut ar fi sa mincam putin si tot felul de alimente mai mult sau mai putin gustoase, ci ca pe o schimbare majora in viata noastra.
 
Pentru o sanatate excelenta si pentru o talie de invidiat, ar trebui sa ne impunem un stil de viata din care anumite alimente si obiceiuri nocive sa dispara definitiv.
 

RENUNTATI LA:
  • Dulciuri rafinate de patiserie, creme, torturi, dulciurile din comert ambalate si în special toate dulciurile care se “rontaie”.
  • Bauturi dulci, carbogazoase, artificiale, nectaruri din comert cu adaos de zahar.
  • Fainoase, taietei, spaghete, piine alba din faina rafinata, produse de fast food.
  • Bauturi alcoolice (bere, vin rosu, lichioruri de fructe).
  • Carnea grasa de porc, smintina si frisca, margarina sarata, mezeluri, carne afumata, peste afumat, cirnati, carne tocata.
  • Prajeli (carne prajita, oua prajite, cartofi prajiti).
  • Alimente foarte condimentate.
  • Conservele si mezelurile.

Cafeaua de tip instant, ciocolata calda sau capuccino.

RECOMADARILE NOASTRE

  • Carne slaba de pui, peste sau vita, preparata prin sistemul “înabusire”.
  • Piine neagra, cu tarite sau graham.
  • Supe slabe de legume.
  • Fructe si legume în stare proaspata sau sucuri de fructe stoarse manual în casa si baute în prima jumatate de ora de la stoarcere.
  • Ceaiuri din plante medicinale, ceai verde.
  • Legume fierte sau înabusite.
  • Salate de cruditati.
  • Miere, sau dulciuri pe baza de fructe si miere, preparate în casa (cu moderatie), deoarece sint lipsiste de coloranti sintetici, adaos de zahar si conservanti.
Va propunem O Dieta Sanatoasa care ar trebui perceputa ca un stil de viata pe care sa îl adoptam permanent, nu doar pe parcursul perioadei cit vrem sa scapam de kilogramele în plus.

Mic dejun - ora 8.00
  • 2 felii piine graham sau cu tarite cu o lingurita de unt de casa.
  • Un ou fiert moale.
  • 250 ml de suc de portocale, mere, banane sau morcovi, stors proaspat în casa.
  • felie de brinza de vaci sau un bol de brinza moale de vaci amestecata cu verdeata proaspat tocata.
  • 100 grame de piept de pui fiert si foarte putin sarat.
Sucul de fructe poate fi înlocuit cu o cana de ceai verde sau ceai din plante medicinale cu multa lamiie si o lingura de miere sau neîndulcit.
Este permisa o ceasca dintr-o lingurita de cafea, proaspat risnita în casa. Cafeaua ar trebui evitata de personele cu tensiunea crescuta sau cu tulburari ale tranzitului intestinal sau alte afectiuni digestive (ulcer gastro-duodenal, gastrita).
 

Gustare - ora 10.30
  • cana de ceai verde sau ceai din plante medicinale.
  • Un fruct.
Prinz - ora 13.30
  • Un bol de 300 ml de supa slaba de legume sau de pui.
  • 150 g carne de pui sau de vita, inabusita, sau peste slab la gratar.
  • 250 g de salata de cruditati.
Pentru a diversifica dieta, puteti sa mincati legume înabusite, în sos de rosii moi, tocate marunt si cu multa verdeata, alaturi de o bucata (150g) de carne de pui sau vita preparata la gratar.
O alta sugestie ar fi ficatei fierti sau la gratar, împreuna cu o salata de legume, piure de cartofi sau cartofi natur cu verdeata si putina lamiie.
 

Gustare - ora 16.30
  • cana de ceai verde sau ceai din plante medicinale.
  • Un fruct.
  • prajitura de casa pe baza de miere sau fructe.
 
Cina - ora 18.00
  • 2 felii de piine graham, neagra sau cu tarite (acestea pot fi înlocuite cu un bol de cereale cu lapte proaspat sau, dupa gust, cu mamaliga cu lapte).
  • Un iaurt mic sau o cana cu lapte.
  • 100 g carne slaba fiarta.
 
 
Cu aceasta dieta se pierd aproximativ 2 - 4 kilograme pe luna, în functie de metabolsimul fiecaruia. Are avantajul ca, pe linga o slabire relativ moderata, fara efecte nocive asupra organismului, se acopera toate principiile nutritive necesare zilnic (proteine, carbohidrati, vitamine).
Adoptata ca stil de viata, alaturi de practicarea cu regularitate a unui sport (înot, plimbari în aer curat, plimbari cu bicicleta, drumetii pe munte) si cu un somn odihnitor, ne garanteaza nu doar o silueta de vis, ci si o viata sanatoasa si un tonus psihic de invidiat.
 
 

Dr. Ramona Constantinescu
Medic rezident medicina de familie
Spitalul Judetean Tirgoviste
0722.695.262
 

 
 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.

Cuvinte-cheie: ulcer duodenal , ulcer gastric , ulcer , gastrita .
simonutza23 09 Mar 2013 09:42 pm nu ii adevarat.nu trebuie sa alegi din cele trei.daca trebuia sa alegi se specifica si aparea cuvantul sau intre ele.si nu ii adevarat ca te ingrasi.doar ca nu slabesti mult intrun timp scurt.eu am inceput dieta asta de 3 sapt si am slabit deja 5 kg(pare mult dar la greutatea mea de 130 kg nu este mult)este exact cum mi-am dorit
Ana 12 Iun 2011 09:32 pm

La dieta aceasta se alege o varianta... daca ai manca tot ce scrie acolo, ar fi o dieta de ingrasare.

Gia 12 Iun 2011 06:24 pm

As dori sa va intreb ceva fiindca la multe diete nu mi-am putut da seama de acest aspect. de ex la cina sunt 3 variante date din care trebuie sa alegem una sau trebuie toate cele 3 mancate la o singura cina?

eu,DOAR EU 16 Mai 2011 09:18 pm

am un program haotic , cateodata trebuie sa am trezesc la 3 dimineatza , alteori la 5 , iar in wekenduri la 7-9 , cam asta e orarul , iar seara depinde cat de obosit ajung acasa, cum sa fac, sa pot respecta un porgram strict, cand locul meu de munca ma tine plecat de acasa toata ziua, si in imposibilitatea de a face ceaiuri , sau ciorbe ?!

Amalia 10 Mai 2011 09:58 pm

Este ceea ce cautam un orar zilnic pentru o dieta sanatoasa, problema e ca sunt destul de slabuta si nu as vrea sa pierd nici un kg, ba din contra sa adaug, se pot imbunatati anumite mancaruri din program sau sa fie mentinute alea care te slabesc?

daniela 09 Mai 2011 11:12 pm

e foarte buna dar e un pic greu la inceput

Calin Maria 11 Feb 2011 09:45 pm

La cina la un iaurt mic ,iaurtul poate fi si de fructe ma precis "Delicios"?

tinerica 10 Dec 2010 08:42 pm

e f. bun acest stil de viata.trebuie vointa ! e greu dupa ce ai mancat o viata aiurea si de toate....dar cum am lasat tigarea dupa 33 deani asa o sa invat sa mananc sanatos!

* Disclaimer: Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Pentru a aduga un comentariu trebuie sa fii autentificat:
Login
Titlu articol:
O dieta sanatoasa
Alte articole din aceeasi categorie
S-ar putea sa iti placa si:
Menține-te în formă cu produsele
logo catena
catena