Diete rapide si eficiente

Diete rapide si eficiente

Inainte de un eveniment important sau cu doua saptamani inainte de concediu, cand iti dai seama ca ar mai trebui sa dai jos cateva kilograme, cele mai nastrusnice metode de slabire isi fac loc in stilul tau de viata, iar rezultatele nu te multumesc intotdeauna. Daca tot vrei sa slabesti rapid, alege una dintre aceste diete rapide si, mai ales, eficiente!

Dietele rapide, care te fac sa pierzi mai mult de 0,5-1 kg pe saptamana, nu sunt recomandate a fi tinute pe termen lung, pentru ca iti pot da intreg organismul peste cap si iti pot aduce mai multe dezavantaje decat o slabire durabila. Totodata, dietele rapide nu sunt recomandate persoanelor cu afectiuni cardiace sau renale, asa ca evita-le daca stii ca ai probleme de sanatate – poti slabi intr-un mod durabil daca faci sport si mananci usor, hipocaloric, urmand sfaturile oferite de Slab sau Gras.

Dieta Atkins, slabire cu proteine

Pe termen scurt, o dieta cu foarte putini carbohidrati si un meniu bazat in mare parte pe proteine are rezultate vizibile imediat si iti confera suficienta energie, daca nu ai probleme de sanatate. Dr. Corina Zugravu, specialist igiena alimentatiei si nutritive, te sfatuieste sa tii dieta Atkins doar pe termen scurt, astfel fiind singura varianta in care aceasta este lipsita de riscuri si are efecte rapide.

Cu dieta Atkins, poti slabi 4-5 kilograme pe saptamana, ceea ce suna promitator si te poate motiva printr-o slabire rapida, inainte de adoptarea unui stil de viata foarte echilibrat. In aceasta dieta sunt interzise anumite alimente (in special cele cu continut de zahar), sunt permise doar 12-15 g de carbohidrati pe zi si, din cauza problemelor de constipatie ce pot aparea, poti bea ceai usor laxativ, cum este ceaiul de crusin.

In timpul dietei, poti lua suplimente de vitamine si minerale; de asemenea, trebuie sa bei 2 litri de apa pe zi si sa iei trei mese, plus doua gustari in fiecare zi. Este recomandat sa mananci la fiecare masa intre 110-150 g de proteine, indiferent din ce sursa: carne rosie, grasa, slaba, pui, curcan, peste, tofu si, tocmai din cauza grasimilor permise, dieta Atkins nu trebuie tinuta de persoanele cu afectiuni cardiace sau renale.

Alimente permise: orice tip de peste, orice tip de carne de pasare, orice tip de fructe de mare (consuma insa cu moderatie scoicile si midiile, intrucat au multi carbohidrati), mezeluri preparate traditional (fara adaos de zahar sau nitrati), oua (inclusiv omleta si ochiuri), busuioc, piper, rozmarin, salvie, tarhon, marar, andive (nu contin o cantitate insemnata de carbohidrati).

Alimente care contin carbohidrati, permise in limita a 15 g de carbohidrati/zi, considerandu-se ca o portie are, in total, aproximativ 28-30 g (branzeturi) si 110-200 g (legume):

Branza feta – 1,2 g carbohidrati/portie

Mozzarella – 0,6 g carbohidrati/portie

Telemea – 0,3 g carbohidrati/portie

Castraveti – 2 g carbohidrati/portie

Salata verde – 0,2 g carbohidrati/portie

Ardei gras – 4,6 g carbohidrati/portie

Ridichi – 0,9 g carbohidrati/portie

Broccoli – 2,2 g carbohidrati/portie

Varza – 4 g carbohidrati/portie

Conopida – 2 g carbohidrati/portie

Vinete – 2,6 g carbohidrati/portie

Praz – 6,8 g carbohidrati/portie

Napi – 4,8 g carbohidrati/portie

Spanac – 0,4 g carbohidrati/portie

Rosii – 4,3 g carbohidrati/bucata

Dieta de o zi, slabire fara batai de cap

Daca nu ai timp sa gatesti si vrei sa slabesti in jur de 0,5 kg intr-o singura zi, poti tine, de cel mult doua ori pe saptamana, o zi de dieta hipocalorica. Dr. Corina Zugravu iti recomanda sa ai un meniu sarac in calorii, de 600-800 pe zi, din care 60% sa fie carbohidrati, ca sa ai energie si sa eviti eventualele probleme de sanatate ce ar putea aparea. In restul zilelor, asigura-te ca ai un meniu echilibrat, care sa nu depaseasca totusi 1.500 de calorii/zi.

Iti poti incepe ziua cu un suc natural de fructe (combinatia mere + morcovi este energizanta si are rol antioxidant), apoi poti continua sa mananci foarte usor, avand grija sa nu depasesti numarul de calorii recomandate. Iti poti imparti meniul in trei mese si 2-3 gustari sanatoase, mizand pe fructe, legume si carne slaba – de preferat este sa le consumi disociat, fiecare grupa de alimente la alta masa.

Citeste pe SlabsauGras.ro un articol despre ce si cum sa mananci astfel incat sa nu depasesti 800-900 calorii pe zi, ca sa slabesti rapid! http://www.slabsaugras.ro/regim-de-800-900-calorii-pe-zi-art-2972.html

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.

* Disclaimer: Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Pentru a aduga un comentariu trebuie sa fii autentificat:
Login
Titlu articol:
Diete rapide si eficiente
Alte articole din aceeasi categorie
S-ar putea sa iti placa si:
Menține-te în formă cu produsele
logo catena
catena