8 metode pentru a manca mai putin, fara sa-ti fie foame

8 metode pentru a manca mai putin, fara sa-ti fie foame

Prima regula in slabire este sa mananci atat cat sa te saturi, dar niciodata atat de mult incat sa te simti “plin”. Pentru ca stim ca renunti adesea la dieta din cauza foamei ce-ti tot da tarcoale si cedezi in fata unei farfurii pline de calorii, Slab sau Gras iti prezinta 10 metode sigure prin care vei reusi sa mananci mai putin, simtindu-te extraordinar in acelasi timp!

1. Mananca un aperitiv usor

Poate ca suna paradoxal, dar mancarea te face sa slabesti! Cum? E simplu! Daca mananci inainte de masa o salata de cruditati sau bei o cana de supa de legume, iti vei potoli foamea cu foarte putine calorii si vei putea sa-ti micsorezi portia principala.

2. Renunta la sucurile light

Singurul aspect pozitiv al sucurilor light este faptul ca nu contin zahar, fiind potrivite si pentru persoanele cu diabet, insa, daca vrei sa slabesti, acestea nu te ajuta deloc. Ba din contra: un studiu recent realizat de Centrul de Stiinte Medicale al Universitatii din Texas a demonstrate ca sucurile light ingrasa, pentru ca stimuleaza producerea de insulina si... foamea!

3. Savureaza fiecare bucatica de mancare

Bucura-te de mancarea pe care o ai in farfurie si mesteca incet, cat mai incet cu putinta – ideal ar fi sa mesteci fiecare imbucatura de 15 ori, insa, cum timpul este limitat in acest secol al vitezei, poti macar sa injumatatesti acest numar. Astfel, vei simti nevoia sa mananci mai putin, respectand o noua tendinta buna pentru sanatatea ta: slow eating!

4. Opreste-te din mancat inainte sa te simti satul

Senzatia de satietate se instaleaza abia dupa 20 de minute, asa ca daca nu te opresti din mancat cu putin inainte de a te simti satul, te vei confrunta cu balonarea si senzatia de “plin”. Pacaleste-ti creierul si opreste-te din mancat mai devreme.

5. Rontaie legume

Legumele au putine calorii (in special dovleceii, rosiile, ardeiul gras, morcovii), sunt gustoase, contin fibre, vitamine si minerale; spre deosebire de fructe, nu contin mult zahar, asa ca pot fi consumate in cantitati mai mari. Tine pe birou un bol cu legume taiate felii si ia din ele ori de cate ori te apuca foamea sau pofta de a manca.

6. Nu termina niciodata portia de mancare

Cu exceptia cazului in care o portie inseamna, pentru tine, o mana de legume si 50 g de piept de pui, portiile de mancare sunt, in general, exagerat de mari. In special la restaurant sau in casele gospodinelor ospitaliere, portiile de mancare depasesc cu mult nevoia organismului de a se satura, asa ca este inutil sa “cureti” farfuria. Mai bine adu-ti aminte de regula 4 si opreste-te la timp din mancat!

7. Descopera desertul perfect: vin si fructe

Daca bei alcool in timpul mesei, vei avea tendinta de a uita de calorii si de a manca fara restrictii, asa ca este cel mai bine pentru silueta ta sa pastrezi paharul de vin pentru desert, cand il poti combina intr-un mod delicios cu o mana de afine (merg de minune cu vinul rosu) sau felii de piersica bine coapta (pentru vinul alb).

8. Hidrateaza-te suficient

Lichidele iti taie senzatia de foame, iar, dintre acestea, pe primul loc in topul eficientei este apa, pentru ca nu contine calorii si, practic, o poti consuma in orice cantitate. Daca vrei sa diversifici, bea limonada facuta din apa, lamaie, frunze de menta proaspata si o lingurita de miere – delicios si racoritor!

Raluca Mateescu

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.

Cuvinte-cheie: dieta , foame .

* Disclaimer: Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Pentru a aduga un comentariu trebuie sa fii autentificat:
Login
Titlu articol:
8 metode pentru a manca mai putin, fara sa-ti fie foame
Alte articole din aceeasi categorie
Menține-te în formă cu produsele
logo catena
catena